Luchtgommen is een geavanceerde straaltechniek, maar er bestaan veel misverstanden over.
Zonder valse bescheidenheid kan ik zeggen dat ik luchtgommen in 2006 introduceerde, samen met l’aérogommage.
De domeinnamen .be, .com, en .net behoren mij toe. Wat ik toen echter niet wist, is dat ik voor intellectuele eigendomsrechten in Den Haag moest zijn.
Daardoor gebruikt nu zowat iedereen de term ‘luchtgommen’.
Veel mensen denken dat luchtgommen gewoon ‘stralen op lage druk’ is. Maar dat is een misvatting!
In werkelijkheid kun je met lage druk soms méér schade aanrichten dan met hoge druk.
Wil je dat bewijzen? Doe even mee:
Wat voelde je het meest? Juist! Op lage druk ontstaat een geconcentreerd puntcontact, terwijl bij hogere druk de luchtstroom meer verspreid is.
Dit betekent dat verkeerd gebruik van lage druk schade aan het oppervlak kan veroorzaken.
En toch gebeurt dit vaker dan je denkt, simpelweg omdat veel mensen die luchtgommen niet goed weten waar ze mee bezig zijn.
Bij elke straaltechniek is lucht nodig om het straalmiddel – of dat nu zand, glasparels of garnet is – in beweging te brengen.
Maar de echte knowhow van luchtgommen zit niet in de lage druk zelf, maar in hoe je de lucht gebruikt en beïnvloedt.
Als je weet wat je doet, kun je met minder druk hetzelfde resultaat behalen. Maar het moet natuurlijk ook betaalbaar blijven.
Het internet staat vol filmpjes over luchtgommen, maar veel daarvan kloppen fysisch gezien niet.
En dan nog die traagheid! Als je een keukenkastdeurtje luchtgomt in een kwartier? En dan nog maar 1 zijde!!
Wij weten hoe we lucht moeten manipuleren om het abrasief meer schuurvermogen te geven, zonder de impact te vergroten.
Met Luchtgommen 2.0® hebben we onze nog techniek verder verfijnd: meer efficiëntie, minder schade.
We zouden hier nog veel meer over kunnen vertellen, maar we geven onze kennis niet zomaar prijs.
Wil je echte expertise en vakmensen die weten wat ze doen? Dan moet je bij Renogom zijn.
Denk je nu: “Je hoeft toch geen mecanicien te zijn om een auto te rijden?”
Klopt! Maar als je alleen een rijbewijs hebt om in Mongolië door de Gobiwoestijn te rijden, ben je nog niet klaar voor de Europese wegen toch!
Zo werkt het ook met luchtgommen: ervaring en kennis maken het verschil.
Vul onderstaand formulier in en wij bezorgen je zo snel mogelijk een offerte op maat.
Gelieve ook ter verduidelijking enkele foto's op te laden van de huidige situatie.